Binnenkijken bij DeLeukeDingen

Posted By Nienke Meijs / 18 mei 2015 / 0 Reacties

Ruim 2,5 jaar geleden maakten Fransje Leemans en Debby Wigmans een pact. Ze wilden alleen nog maar leuke dingen doen en dus besloten ze te starten met de webshop ‘DeLeukeDingen’. Het bleek een schot in de roos. Iedere week gaan ze door heel het land om leuke nieuwe dingen te scooren. Sinds een jaar kunnen deleukedingen-shoppers ook in de fysieke shop terecht. Aan de Daalseweg in de bourgondische wijk Nijmegen-Oost verkopen de dames op 30 intieme vierkante meters heel veel leuke dingen. De winkel werd speciaal voor de dames gerealiseerd en fungeert als een werkplek (in het midden van de winkel staat een grote houten tafel), opslagplek, showroom (alle leuke dingen in de webshop zijn hier live te bewonderen) en als een winkel (er is een pashokje!). Leuk detail: Fransje en Debby wensen elke klant veel geluk met hun nieuwe aankoop en daarom krijg je een gelukspoppetje bij een DLD-aankoop cadeau.

DeLeukeDingen 1

Jullie krijgen vast regelmatig te horen: wat een geweldige naam!
Debby: “DeLeukeDingen heb ik altijd een hele leuke naam gevonden en daarom heb ik deze domeinnaam al jaren geleden laten registreren. Toen Fransje en ik besloten om samen een webshop te beginnen hadden we dus al de perfecte naam: DeLeukeDingen.”
Fransje: “DeLeukeDingen brengt het totaal plaatje: kleding, lifestyle en modeaccessoires. Door heel veel af te speuren en te Googlen verzamelen wij een leuke, betaalbare en up-to-date collectie bij elkaar.”

Hoe onderscheiden jullie je met DeLeukeDingen?
Debby en Fransje: “De tendens is om snel te anticiperen op de vraag van de consument en daar springen wij op in door iedere week weer iets nieuws te presenteren. Daarnaast letten wij op de prijs en zorgen ervoor dat niet iedereen in hetzelfde loopt, dus kopen wij maar een paar stuks per item in.”

Waarom naast een succesvolle online shop óók een offline shop openen?
Fransje: “Na een jaar merkten we echt dat we een werkplek nodig hadden, omdat de webshop erg druk werd en het niet meer vanaf de ‘keukentafel’ te behappen was. Mijn man werd de nieuwe eigenaar van Wanco (Doe-het-zelf-zaak, red.) en van de houtafdeling die hier eerst zat konden we 30 vierkante meter afsnoepen.”
Debby: “De shop is echt een versterking van de website. Klanten kijken dagelijks op de website en komen met foto’s de winkel binnengelopen. Ze kunnen online bestellen, maar kiezen er ook voor om van heinde en ver hierheen te rijden. Uiteindelijk willen veel consumenten toch graag items zien en kleding passen. Onze doelgroep is heel divers. Meiden vanaf 18 jaar shoppen hier graag, vrouwen van onze leeftijd die zich trendy willen kleden en we verkopen heel veel kleine cadeautjes: ook vaak aan mannen.”

DeLeukeDingen 3

nienke

No Description

Gerelateerde berichten

Geen reacties

Comments are not allowed