Fastread-Wednesday: 5 vragen over het 2016 fashion event

Posted By Admin@LinkU / 10 augustus 2016 / 0 Reacties

Na twee succesvolle edities op een rij organiseren Nijmeegse ondernemers Iris van Hees en Julie Hoebink ook in 2016 weer een knaller van een modeshow. Dit jaar kleuren ze met oog op de retail-toekomst extreem buiten de fashion-lijnen. En dus vroeg FF-redacteur Nadine Jansen ze het hemd van het succesvolle modieuze lijf.

De nieuwste collecties van ‘Make My Day’ en ‘Porch People’ worden altijd gepresenteerd op een inspirerende plek. Dit jaar is de insteek anders, vertel.
“Wij kiezen dit jaar voor een bredere boodschap en willen hiermee laten zien dat we goed na hebben gedacht over onze positie in de maatschappij”, aldus Iris. “Omdat steeds meer traditionele winkels hun deuren moeten sluiten door de toenemende groei van webwinkels, voelen wij het als onze plicht om het Nijmeegse straatbeeld te veranderen”, vult Julie aan. “Met het thema: ‘The Future is Ours’, willen we benadrukken dat we grotendeels zelf in de hand hebben hoe de winkelstraten eruit zien. De clue is de juiste formule te hanteren.”

Fashionshowvrouw

Wat is die formule in jullie eigen conceptstores?
Iris: “We hechten met onze winkels veel waarde aan persoonlijke aandacht, het verkopen van unieke producten en het inspireren van onze klanten. Het presenteren van onze collecties is vanuit die gedachte ook ontstaan.” “De omgeving en stijl van de avond zijn juist daarom erg belangrijk, omdat het weerspiegelt wat we willen uitdragen naar de klant”, aldus Julie. “De Vasim in Nijmegen was voor ons een logische plek om dit jaar het event te houden.”

FashionShowman

Dat klinkt veelbelovend. Hoe hebben jullie de avond verder vormgegeven?
“De avond wordt geopend met een foto-expositie door Sanjin Hadzalic, waarmee we de aandacht vragen van zowel de consument, de pers en de gemeente, om te laten zien wie de ondernemers van Nijmegen zijn en wat ze betekenen voor de stad”, legt Iris uit. “Aansluitend showen wij onze nieuwe collectie en wordt de avond in stijl afgesloten met een heuse afterparty!”

FashionShow

Het is hard werken om op te vallen binnen zowel de horeca- als retailbranche. Hoe ziet het toekomstige straatbeeld van Nijmegen er in jullie ogen uit?
“Je moet vernieuwend en uniek zijn binnen het bestaande winkelaanbod. Het ‘nieuwe ondernemen’ moet daarnaast voldoen aan de groeiende behoefte naar gastvrijheid en co-creatie”, aldus Iris. “Er zijn veel nieuwe ondernemers bijgekomen in de laatste jaren en we willen stil staan bij het feit dat we samen van Nijmegen een leukere stad maken”, vertelt Julie. “Die bijdrage betekent veel meer dan je denkt, wat we tijdens dit event extra willen benadrukken.”

Last but not least. Wat zijn eigenlijk jullie eigen hotspots in town?
In koor: “Dat zijn duidelijk Down Town, The Black Fox en MOOD.”

FF-NadineTekst: Nadine Jansen | Beeld: MMD, Porch People, Mark Ooms

adminlinku

No Description

Gerelateerde berichten

Geen reacties

Comments are not allowed